وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

خاطرات ناصرالدین شاه/معرفی کتاب

به نام یزدان پاک

تابستان فصل سفر است ایامی است که هر ایرانی در صورت مهیا بودن امکانات سفر وبودجه کافی ،سفری را آغاز میکندوهرروز که از تابستان می گذرد میل مسافرت وگردش در او بیشتر تقویت میگردد ودوست دارد دو بال در آورد ودور دنیا را در 90 روز تابستان طی نمایدتا دنیا دیده گردد ولی چه سود برای عده ای که مهیاست رغبتی باقی نمانده وعده دیگر هم که امکانات مهیا نیست فقط آرزوی ان را در سر می پرورانند بعضی ها هم اگر  به اینترنت دسترسی داشته باشند تصاویر ومکان های دیدنی دنیا را کوچک وبزرگ میکنند اما باز  به مقصود نمی رسند .

آن عده که که از پدیده عصر حاضر ووبگردی در ان خسته شده اند  وارد کتابخانه می شوند و برای مطالعه کتابی را به امانت می گیرند تا ازروزمرگی و اسارت بیرون آیندوبه امید اینکه مطالب آن کتاب  راضی شان کند .

ادامه مطلب ...

پادکست کتابداران و آرشیویست های ایران

پادکست کتابداران و آرشیویست های ایران از آبان 1387 فعالیت خود را جهت خدمت رسانی به جامعه کتابداری و آرشیویست های ایران شروع کرده است.

بدین وسیله از تمامی آرشیویست های پرتلاش و خستگی ناپذیر تقاضا می شود به صورت داوطلبانه به خدمت جامعه حرفه ای خود کمر ببندند.

فایل های صوتی خود را به نام خود در پادکست کتابداران و آرشیویست های ایران ثبت نمایید.

پی  نوشت : پادکست کتابداران و آرشیویست های ایرانی به روز شده است

(فایل صوتی دفاعیه خانم معصومه انصاری/ موضوع:استاندارد های اسناد الکترونیکی/تاریخ دفاع:21 تیر1388)

www.librarian.cast.ir

دفاع از پایان نامه

با خبر شدیم که جلسه دفاع از اولین پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی (موضوع همکاری مشترک دانشگاه شهید بهشتی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران) با عنوان «تحلیل محتوای مقاله­های فصلنامه گنجینه اسناد»، در ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 22/4/88  در سالن 80 نفره ساختمان کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

گزارش نحوة برگزاری همایش آرشیو برای همه

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت ماه سال 1388 میزبان نخستین همایش ملی آرشیوی با عنوان همایش آرشیو برای همه بود. در این دو روز سخنرانان، 25 مقاله در خصوص  محورهای همایش را ارائه کردند.

ادامه مطلب ...