وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

اطلاعیه جلسه سخنرانی

 به اطلاع کلیه علاقه مندان حوزه آرشیو و سند می‌رساند که فردا یکشنبه 25/2/1390 ساعت 11 تا 12 جلسه سخنرانی آقای دکتر مجید تفرشی با موضوع «وضعیت اسناد ایرانی در آرشیو بریتانیا با تکیه بر اسناد تازه آزاد شده» در پژوهشکده اسناد به آدرس بزرگراه حقانی (شرق به غرب) نبش خیابان کوشا ساختمان گنجینه اسناد ملی طبقه هفتم تالار گردهمایی برگزار خواهد شد. شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد می‌باشد.  

 

خانه لاریهای یزد برای نگهداری اسناد تاریخی مناسب نیست

نشست صمیمی «اسناد، پژوهش و رسانه» با حضور رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، نویسندگان و خبرنگاران استان یزد همزمان با گرامیداشت روز اسناد ملی (17 اردیبهشت ماه) در یزد برگزار شد.

به گزارش لیزنا، محمود عالیشوندی، مدیرکل اداره ارشاد، استان یزد در این نشست، با اشاره به اهمیت کتب خطی و اسناد تاریخی گفت: موریانه‌هایی که امروز به جان کتب خطی و تاریخ کشورمان افتاده‌اند، بسیار بزرگ‌تر از آنند که با آفتکش‌ها از بین بروند.

وی افزود: برای هر چیزی آفتی است و آفت اسناد تاریخی تکنولوژی امروز است زیرا دیجیتال شدن اسناد، ضرب سکه با دستگاه‌های مدرن و غیره سبب می‌شود تا چند سال آینده تاریخی از اسناد بر جای نماند.

وی همچنین بر نیاز به پلیس حفاظت از اسناد تاکید کرد و گفت: زمانی یوز ایرانی با ساخت یک فیلم مستند احیا، حفظ و نگهداری شد اما در مورد اسناد این کار هنوز انجام نشده است.

سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران نیز در این زمینه بیان کرد: آشنایی بیشتر با اسناد و نقش آن در هویت یک کشور از جمله اهداف نامگذاری این روز است.

وی بر حفظ و نگهداری از اسناد ملی و تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت : سند در واقع مدرکی است که گواه بر انجام کاری است.

معاون پیشین سازمان اسناد ملی کشور اظهار داشت: اسناد ملی هر کشور به منزله گنجینه ای گرانبهاست که به پلی ارتباطی بین گذشته و آینده آن سزرمین است که باید از آن محافظت شود.


ادامه مطلب را در آدرس زیر بخوانید

http://www.lisna.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=4996:1390-02-17-07-25-16&catid=3:main