وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

معرفی کتاب :یکصد سال فراز وفرود نیروهای انتظامی

کتاب «یکصد سال فراز و فرود نیروهای انتظامی» در سه جلد به بررسی پیدایش، دگرگونی و اقدامات نیروی انتظامی ایران از آغاز تاسیس تا پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس منابع مختلف مانند کتاب، سند و نشریه می‌پردازد.

ادامه مطلب ...

مجموعه مقالات همایش بین المللی فارس در جنگ جهانی اول منتشر شد

مجموعه مقالات همایش بین المللی فارس در جنگ جهانی اول در دو جلد منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد وکتابخانه ملی فارس  مجموعه مقالات همایش بین المللی فارس در جنگ جهانی اول به کوشش علی اکبر صفی پور، به عنوان دبیر علمی همایش در برگیرنده 38 مقاله ای است که چکیده آن پیش از این همزمان با برگزاری همایش به چاپ رسیده بود.

مدیر مرکز اسناد وکتابخانه ملی فارس و دبیر علمی همایش بین المللی فارس در جنگ جهانی اول، ضمن اشاره به اهمیت دوره جنگ نخست جهانی در میان رویدادهای مختلف سیاسی تاریخ معاصر ایران و فارس در سخن آغازین این اثر از آگاهی سیاسی مردم فارس در این دوره تاریخی به جهت مجاهدت ها، مبارزات و شرکت طبقات مختلف اجتماع در دسته بندی های سیاسی سخن می گوید.

دکتر صفی پور در بخشی از این مقدمه روند برگزاری همایش و شکل گیری بخش علمی را تشریح می کند و می افزاید: از اقدامات ارزشمند این همایش، آماده سازی و انتشار آثار گران سنگی بود که به عنوان تولیدات علمی در شناخت بهتر فارس مورد استناد پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

مجموعه مقالات همایش بین المللی فارس در جنگ جهانی اول در یک دوره دو جلدی به تیراژ 1000 نسخه، مردادماه 1390 با همکاری انتشارات ادیب مصطفوی به زیور چاپ آرسته شده است.