وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

آرشیویست موفق

 

سلام

این پست را اختصاص دادم به چهره ای دوست داشتنی٬ پرتلاش و موفق آرشیو ملی ایران (آقای غلامرضا عزیزی) که این روزها با وجود و حضور ارزشمندش در پست معاونت اسناد ملی؛ کار اسناد و آرشیو ملی رونقی تازه و خاص گرفته است .

وی در آبان 1390 با حکم ریاست وقت سازمان با توجه به سوابق و تجربیات ارزنده که داشتند به سمت معاونت اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب گردید..

این ایام را هم به همراه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران جناب آقای دکتر صالحی امیری جهت شرکت در اجلاس جهانی ایکا در اسپانیا به سر می برند. اخبار و گزارش های این اجلاس مهم هم را می شود از سایت کتابخانه ملی اسپانیا و کتابخانه ملی ایران به این نشانی :کتابخانه پیگیری نمود.

در ادامه جهت آشنایی بیشتر با این پژوهشگر و عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران لینک را کلیک نمایید. به امید موفقیت‌های بیشتر برای ایشان و همه کتابداران و آرشیویست های ایرانی



یادداشت یک سند پژوه از یک سخنرانی !

دکتر مجید تفرشی ، سندپژوه ایرانی مقیم انگلیس یادداشت زیر را در فیس بوکشمنتشر کرد(SEP2014):

سخنرانی چند دقیقه قبل "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از نظر من حاوی چند نکته قابل ذکر بود:

یک- خالی بودن بیش از نیمی از سالن سخنرانی در زمان سخنرانی رهبر اسراییل در مقایسه با استقبال نسبی از سخنرانی رییس جمهور ایران قابل، در مقایسه با سالن خالی در سالیان گذشته و به هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد، قابل تامل و عبرت آموز بود.

دو- ناراحتی و نگرانی و خشم نتانیاهو از سیاست فعال جدید ایران در تعامل با جامعه بین المللی و انفعال و انزوای اسراییل در این میان کاملا آشکار بود. آشکار بود که رهبر اسراییل ایران احمدی نژاد را بسیار می پسندد و از ایران روحانی بیزار و متنفر است.

سه- رهبر اسراییل با این سخنرانی نشان داد که شاید قادر باشد در نبردها و جنگهای نظامی برنده باشد، ولی جنگ قلوب و اذهان و دیپلماسی عمومی در جامعه بین المللی را از پیش باخته و خود نیز تلویحا به این موضوع اشاره کرد ونسبت به آن آزرده بود.

چهار- نتانیاهو مکررا از رهبران عرب منطقه خواست تا علیه خطر ایران با اسراییل متحد شوند. این موضوع را باید جدی گرفت و به آن بی اعتنایی نکرد.

پنج- سخنان نتانیاهو نشانگر درستی رویکرد نوین بین المللی ایران، تاثیر اظهارات اخیر روحانی و حمایت بخش خیرخواه و دورنگر و صلح دوست اندیشمندان و سیاستگران در جامعه بین المللی از تعامل شرافتمندانه با ایران و نادرستی مواضع دلواپسان ایرانی، اسراییلی، عرب و غربی بود.

شش- خلاصه آن که به گفته تحلیلگر میهمان شبکه الجزیره انگلیسی: سخنان نتانیاهو "ساده" و "ساده لوحانه" بود.