وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

گزارش حاضر توسط خانم نرگس صحرائی برای درس مبانی آرشیو تهیه شده و با اجازه ایشان در وبلاگ قرار داده شد.


دانلود گزارش در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

آرشــیو خـانه عکاســان ایــران

خانه عکاسان ایران مؤسسه‌ای فرهنگی- هنری است، که در تاریخ  23 شهریور 1373 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد.

آدرس: تهران، خیابان حافظ، نبش سمیه، ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی- طبقه چهارم

آدرس وب سایت:  http://www.iranipc.ir

دانلود فایل پاورپوینت در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

شیوه نامه جدید عنوان نویسی و چکیده نویسی سند

شیوه نامه جدید چکیده نویسی و عنوان نویسی سند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهیه شده و آماده بهره برداری است 

 

برای مشاهده استانداردهای آرشیوی اینجا کلیک کنید

جلسه نقد کتاب «ستون پنجم، گوشه‌ای از فعالیت‌های آلمان....

جلسه نقد و بررسی کتاب " ستون پنجم، گوشه‌ای از فعالیت‌های آلمان بر اساس اسناد محرمانه بریتانیا " در ساختمان آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این جلسه که دوشنبه 11 دی ماه برگزار می شود، به همت پژوهشکده اسناد ساماندهی شده و کتاب برگرفته از اسناد، مورد نقد و تحلیل قرار می گیرد. کتاب " ستون پنجم، گوشه‌ای از فعالیت‌های آلمان بر اساس اسناد محرمانه بریتانیا " ترجمه "کاوه بیات" است.
گفتنی است این جلسه ساعت 10 صبح در تالار گردهمایی ساختمان آرشیو ملی ایران، واقع در بزرگراه حقانی (مسیر شرق به غرب)، نبش خیابان کوشا برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.  
شماره تماس: 26402977 پژوهشکده اسناد

جوک‌های شریعتی از دیار باقی!

از آنجا که این وبلاگ، ناشر و حافظ فرهنگ و هویت ملی ایران است، تصمیم گرفتم مطلب زیر رو که واقعا درد دل همه فرهنگ دوستان و فرهیختگان است در وبلاگ درج کنم. باشد که همه عزیزانی که این مطلب را میخوانند سعی کنند از هر طریق ممکن زبانی، کلامی، مجازی و ... جلوی این گونه بداخلاقی‌های فرهنگی بایستند و جوانهای این مرز و بوم را از خطری که تهدیدشان میکند آگاه کنند. امروز بدخواهان ملت ما نوک پیکانشان به سمت فرهنگ و هویت ما نشانه رفته. بیایید با اتحاد و رونشگری در بین اقشار ملت، این آرزوی دشمن (از بین بردن هویت ملت ایران) را همیشه در شکل آرزو نگهداریم.


مطلب برگرفته از سایت تابناک:

سلام دکتر جان! حال همۀ ما خوب است؛ ملالی نیست جر دوری دیدار شما که آن هم دست نخواهد داد، مگر به جهانی دیگر. راستش را بخواهی دکتر جان، پس از نوشتن این نامه برای وجودِ عزیزِ شما، قرار است از ابتدای خیابانی که به نامت گذاشته‌اند، به سمت حسینیه ارشاد بروم؛ حسینیه‌ای که هنوز می‌شود از لابلای دیوار‌هایش صدایت را شنید؛ صدایی که در آن از «روشنفکر و مسئولیت آن در جامعه» می‌گفتی.


می‌خواهم بروم و «یک بار دیگر ابوذر» را بشنوم و زندگی کنم. علی شریعتی عزیز، دوست نادیده‌ام؛ اصلا قصدم این نیست که از گزاره‌های منطقی و تحلیلی برای این نامه استفاده کنم؛ گزاره‌های من همه انشایی هستند. اصلا می‌خواهم انشایی درباره شما بنویسم؛ انشایی که بی‌تکلف و ساده باشد، دکتر جان یادت هست روزگاری می‌گفتند: «آی عشق چهره آبیت پیدا نیست»، یادت هست می‌گفتند؟

«نه به ‌خاطر آفتاب، نه به‌ خاطر حماسه، به‌ خاطر سایه‌بام کوچکش {...} نه به‌ خاطر جنگل‌ها، نه به ‌خاطر دریا، به ‌خاطر یک برگ، به‌ خاطر یک قطره». یادت هست چقدر از انسان می‌گفتند و این‌ که «انسان دنیایی است»؟یادت هست چقدر آدم‌ها گریستند «به ‌خاطر یک قصه در سرد‌ترین شب‌ها، تاریک‌ترین شب‌ها»؟ یادت هست چقدر «به‌ خاطر هر چیز کوچک و هر چیز پاک به خاک افتادند»؟!

ادامه مطلب ...