وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

استان فارس می تواند به محلی برای تولید علم، فرهنگ و تمدن ایران ت


در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

در تاریخ

۲۷بهمن ۱۳۹۰، دکتر صلاحی با اشاره به ظرفیت های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس درتولید علم و تمدن، گفت: فارس محل تولید علم است و باید تلاش کنیم که با استفاده از این پتانسیل ها، فارس را به محلی برای تولید فرهنگ و تمدن تبدیل کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد وکتابخانه ملی فارس.، در این مراسم که با حضور دکتر صلاحی رئیس سازمان، صادق عابدین استاندار فارس و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان برگزار شد، دکتر محمد علی رنجبر به عنوان رئیس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس معرفی شد.

 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  در سخنانی به اینکه ایران در مباحث علمی قبل از اسلام نیز دارای جایگاه بوده اشاره کرد و  یادآور شد: وجود دانشگاه ها و مراکز علمی در دوره قبل از اسلام قابل قبول بود، اما با ورود دین اسلام به ایران توانسته ایم افتخارات خود را صد چندان کنیم و تمدن و دین را در کنار هم قرار دهیم.

 

دکتر صلاحی افزود: در سراسر دنیا تنها ملتی هستیم که حکومتی بر پایه دین و تمدن فرهنگی مبتنی بر اسلام داشته باشیم و حکومت عدل جهانی را زمینه سازی کرده ایم.

 

وی ادامه داد: غرب تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است و این بحث وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین با تشکر از خدمات علی اکبر صفی پور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، افزود:  پیکره و سخت افزار مرکز فارس با مدیریت ایشان آماده شده است و به طور قطع با تقویت و پشتیبانی مدیریت جدید، به اهداف عالی در حفظ و انتقال میراث عظیم و غنی تمدن و فرهنگ این منطقه دست خواهیم یافت.

 

پیش از این دکتر علی اکبر صفی پور مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس را برعهده داشت و هم اکنون به عنوان معاون پژوهش و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.



 

تودیع ومعرفه مدیر مرکز فارس

نقد کتاب «تاریخ شفاهی نقش نیروی هوایی در پیروز انقلاب اسلامی»

 روز چهار شنبه 19 بهمن، مصادف با روز نیروی هوایی، جلسه نقد و بررسی کتا ب «تاریخ شفاهی نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی» با حضور علاقمندان  و پژوهشگران و نیز آقای نجف پور، مؤلف کتاب، ، در ساعت 10 صبح در پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این نشست ابتدا خانم سعیدی، رئیس گروه مطالعات تاریخ معاصر، ضمن تشریح اهداف پژوهشکده اسناد در برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتابهای حوزه اسناد و مطالعات تاریخ معاصر و نیز مناسبت انتخاب این کتاب و برگزاری آن در روز نیروی هوایی پرداخت. سپس آقای مجید نجف پور، از فعالیت‌های انجام شده و مشکلاتی که در تدوین این کتاب داشتند، مطالبی را ارائه کرد. در ادامه به ذکر ایثارگری‌های پرسنل نیروی هوایی در آن دوران به ویژه بیعت به یاد ماندنی همافران، در روز 19 بهمن 1357 با حضرت امام خمینی (ره) پرداختند. پس از آن وی به توصیف کتاب و موضوعات اصلی پرداخته و به خاطراتی که در متن کتاب آمده اشاره نمودند. در پایان  به سوالات نقادان حاضر در جلسه پاسخ دادند .