وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

سمینارهای درسی مدیریت آرشیو

سمینارهای درسی مدیریت آرشیو در دانشگاه الزهرا توسط دانشجویان کارشناسی ارشد بصورت هفتگی برگزار می‌شود. لذا طبق وظیفه اطلاع رسانی، مطالب این سمینارها را در وبلاگ درج می‌کنیم. منتظر پستهای بعدی این سمینارها در هفته‌های آینده باشید.

 

سمینار اول: 

مدیریت آرشیو  

مدرس: دکتر سعید رضایی شریف آبادی  

دانشجویان: محبوبه خراسانی - زهرا کرمی 

نیمسال دوم 89-1388 

 

برای دانلود فایل pdf اینجا کلیک کنید

همایش آرشیو برای همه

"دومین همایش ملی آرشیوی ایران" در اردیبهشت 1389 برگزار می‌شود. به اطلاع علاقه مندان شرکت در این همایش می‌رساند جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنند.

  

http://nlai.ir/Default.aspx?tabid=1632

جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته کتابداری

جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد پروین غزنوی بیرامی ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 25 فروردین در محل سالن شماره 1 مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار می شود.

عنوان پایان نامه وی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته کتابداری در مرکز آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی گذارنده ،"بررسی پایداری استنادهای اینترنتی پژوهشگران ایرانی چاپ شده درISI در سال 2005" است .

لازم به ذکر است بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه شهید بهشتی و سازمان اسناد وکتابخانه ملی تاکنون بیش از 30 نفر دوره کارشناسی ارشد خود را در مرکز آموزش این سازمان گذرانده اند.

بخشنامه ای مربوط به سال 1357

درود بر ایرانیان به خصوص بازدید کنندگان عزیز  

امروزبرگ  سندی نظرم را به خود جلب کرد البته بیشتر  تاریخ این سند وشخص  سیاستمدارآن که در انتها نام و امضای وی  قابل مشاهده  بود. این سند که بخشنامه نخست وزیر جعفر شریف امامی ،درمورد به کارگیری تاریخ رسمی سالیانه مصوب 1304ش  است، که با شماره 230006163در آرشیو ملی قابل بازیابیست .

درضمن جعفر شریف امامی، زاده ۱۷شهریور ۱۲۸۹در تهران - درگذشته خرداد ۱۳۷۸ در نیویورک سیتی)از سیاست‌مداران ایرانی دوران پهلوی که دو دوره نخست وزیر ایران و ۱۵ سال رئیس مجلس سنای ایران بود.

تاریخ این سند هم مربوط می شود به هفتم شهریور 1357ش . البته گفتم بی ربط  نخواهدبود چراکه به عید نزدیکیم  ومن شخصا ، پیشاپیش عید باستانی نوروز را به  شما  تبریک می گویم وآرزوی سالی سرشار ازصلح وارامش   وانرژی برای فرد فردشما آرزو می کنم .درپناه یزدان پاک، سرفراز باشید .۲۶/۱۲/۱۳۸۸.

ادامه مطلب ...

تبریک سال جدید 1389

سال 1389 بر همه هموطنان مبارک باد 

 

با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد، برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایتان بهاری و بهارتان جاودانه باد
دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزومندم

هر روزتان نوروز