وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

نخستین همایش بین المللی میراث مشترک ایران و هند

نخستین همایش بین المللی میراث مشترک ایران و هند امروز پنج شنبه 4 مهرماه با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در قم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران،  در این همایش که توسط مجمع ذخائر اسلامی قم و موسسه تاریخ علم و فرهنگ و با همکاری و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و چندین نهاد، سازمان و دانشگاه برگزار می شود،  میراث تمدنی و فرهنگی مشترک با هند در حوزه های مختلف ادبیات، تاریخ، نسخ خطی، موسیقی، عرفان و دین به بحث و نظر گذاشته می شود و  آخرین مطالعات در خصوص هندشناسی و مطالعات ایرانی هندی را ارائه خواهدشد.

برپایی نمایشگاه اسناد روابط ایران و هند، نمایشگاه‌  معماری ایرانی و هندی، نمایشگاه آثار نسخه‌های خطی و چاپی با محوریت هند، نمایشگاه گروهی عکس هند، نمایشگاه صحافی سنتی ایرانی و نمایشگاه کتاب شبه قاره که مربوط به آثار چاپ شده در ایران با موضوع شبه قاره هند است، از جمله برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

هم چنین برگزاری کارگاه آموزشی تفاوت‌های سبک بین مینیاتور ایرانی و هندی و پنل پخش فیلم های مستند با موضوع هند نیزاز برنامه‌های دیگر این همایش است.

گفتنی است اولین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند در دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود.


برای اطلاعات بیشتر به آدرس سایت همایش رجوع کنید