وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

کتابشناسی احمد بن موسی(ع) منتشرشد..

شاهچراغ 

کتابشناسی احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به همت انتشارات آثار ماندگار چاپ و منتشر گردید.
این اثر پژوهشی به کوشش فربد کامگار و علی احسانی مقدم در ۱۶۴ صفحه تهیه و آماده نشر گردیدبه بررسی کلیه آثار منتشر شده درباره احمدبن موسی شاهچراغ  (ع) می پردازد.
نظر به اهمیت شیراز و بارگاه مقدس شاهچراغ (ع) که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور است، تهیه کلیه آثار و منابع مختلف در مورد حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ازویژگی خاصی برخوردار است. از آنجا که کتابشناسی و فهرست منابع ازابزار مهم تحقیق و پژوهش شناخته می شود و بسیاری از محققین در پژوهشهای خود از آن استفاده می نمایند٬ از این رو تهیه و گردآوری آن مستلزم دقت و کوشش بسیار می باشد٬ از طرفی پراکندگی جغرافیایی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی و فقدان منابع تحقیقاتی همواره از مشکلات و معضلات اساسی پژوهشگران می باشد.
با توجه به اینکه گردآوری کلیه آثار در ارتباط با یک موضوع و یا یک شخص طیف گسترده و وسیعی از منابع را در بر میگیرد٬ لذا این امر با شناسایی کتابها٬ اسناد٬ مقالات٬ روزنامه ها و... با استفاده از پایگاهها و منابع کتابشناختی ٬ جستجو در کتابخانه ها٬ نمایه ها و فهرستها و ... میسر گردید که امید است پژوهندگان و محققین٬خصوصا در حوزه دین پژوهی را پسند افتد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد