وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

استان فارس می تواند به محلی برای تولید علم، فرهنگ و تمدن ایران ت


در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

در تاریخ

۲۷بهمن ۱۳۹۰، دکتر صلاحی با اشاره به ظرفیت های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس درتولید علم و تمدن، گفت: فارس محل تولید علم است و باید تلاش کنیم که با استفاده از این پتانسیل ها، فارس را به محلی برای تولید فرهنگ و تمدن تبدیل کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد وکتابخانه ملی فارس.، در این مراسم که با حضور دکتر صلاحی رئیس سازمان، صادق عابدین استاندار فارس و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان برگزار شد، دکتر محمد علی رنجبر به عنوان رئیس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس معرفی شد.

 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  در سخنانی به اینکه ایران در مباحث علمی قبل از اسلام نیز دارای جایگاه بوده اشاره کرد و  یادآور شد: وجود دانشگاه ها و مراکز علمی در دوره قبل از اسلام قابل قبول بود، اما با ورود دین اسلام به ایران توانسته ایم افتخارات خود را صد چندان کنیم و تمدن و دین را در کنار هم قرار دهیم.

 

دکتر صلاحی افزود: در سراسر دنیا تنها ملتی هستیم که حکومتی بر پایه دین و تمدن فرهنگی مبتنی بر اسلام داشته باشیم و حکومت عدل جهانی را زمینه سازی کرده ایم.

 

وی ادامه داد: غرب تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است و این بحث وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین با تشکر از خدمات علی اکبر صفی پور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، افزود:  پیکره و سخت افزار مرکز فارس با مدیریت ایشان آماده شده است و به طور قطع با تقویت و پشتیبانی مدیریت جدید، به اهداف عالی در حفظ و انتقال میراث عظیم و غنی تمدن و فرهنگ این منطقه دست خواهیم یافت.

 

پیش از این دکتر علی اکبر صفی پور مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس را برعهده داشت و هم اکنون به عنوان معاون پژوهش و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.



 

تودیع ومعرفه مدیر مرکز فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد