وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

دومین جلسه عمومی مدیران مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با دکتر صالحی برگزار شد

به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 

دکتر صالحی ، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نشستی صمیمی با مدیران مراکز استانی این سازمان به بررسی روند فعالیت ها و مشکلات پیش روی و همچنین برنامه های آینده این مراکز پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر صالحی با اشاره به اولین نشست خود با مدیران استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن بر شمردن موارد مطرح شده در آن جلسه بیان داشت: احیای هویت ملی سازمان از اصلی ترین برنامه های در دستور کار سازمان ماست. وی در ادامه تصریح کرد: من بر این اعتقادم که در بحث ملی در جهت شناخت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کار کم انجام شده است و بخش زیادی از مدیران کلان کشور از ظرفیت این مجموعه فرهنگی بی اطلاع هستند. صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مغفول ماندن کار فرهنگی در ایران افزود: متاسفانه بر خلاف تمام تبلیغاتی که انجام می شود حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده است.

 رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان این نکته که3 تصویر از ایران در ذهن جهانیان نقش بسته است گفت: ایران نفتی ، ایران هسته ای و ایران فرهنگی تصورات جهان از ایران است که تلاش ما این است ایران فرهنگی که دارای اعتبار و اصالت است پر رنگ شود. صالحی با بیان نقش مهم مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جهت نیل به اهداف سازمانی تصریح کرد: کتابخانه ملی می تواتد پرچمدار هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و در این راستا مراکز استانی ما نیز می توانند پرچمدار این هویت در مناطق مختلف ایران باشند. وی با اشاره به سرمایه های عظیم فرهنگی که به صورت بالقوه در تمام استان های کشور وجود دارند گفت: استان های ما باید نسبت به داشته های خود آشنایی داشته باشند و اگر باور داشته باشیم ایران بزرگ ، ایران فرهنگی است می توانیم از ظرفیت های خود برای ارائه تصویر واقعی ایران به جهانیان استفاده کنیم. برنامه یک ساله عملیاتی مراکز استانی، از جمله دیگرنکات قابل ذکر رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه فعالیت های مراکز استانی سازمان متبوع بود.            

 دکتر فریبرز خسروی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در سخنان خود با یادآوری مصوبات شورای معاونان و مشاوران سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه مراکز استانی این سازمان گفت: شایسته است که مدیران مراکز استانی بر اساس مصوبه ابلاغ شده در جهت اهداف سازمان حرکت کنند.  درادامه این نشست که معاونان و مشاوران سازمان حضور داشتند، مدیران مراکز استانی به بیان دیدگاه ها، برنامه ها و مشکلات پیش روی مدیریت های استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی  پرداختند و در زمینه مسائلی نظیر اجرای عملیات ساختمانی، تجهیز مراکز، اختصاص بودجه، فعالیت های علمی و پژوهشی، مسائل نیروی انسانی،  بازدید مقامات استانی، و جزاینها صحبت کردند و معاونان سازمان نیز به تشریح برنامه های خود برای این مراکز پرداختند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد