وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

همایش انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا

شانزدهمین همایش سراسری انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا با موضوع
«حریم خصوصی و امنیت اطلاعات در کتابخانه ها و آرشیو»
فراخوان مقاله داد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پیک کتابداری مراجعه نمایید


بزرگداشت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» برگزار شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت ۱۹ اردیبهشت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» مراسمی در ساختمان آرشیو ملی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی،  با حضور دکترمحمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،  دکتر صالحی امیری ، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

 

در این مراسم، ضمن تجلیل از آرشیویست های نمونه، اهداگران اسناد و کارشناسان برتر حوزه اسناد ملی ، از دستگاه های برتر در حوزه اسناد نیز تقدیر به ­عمل آمد.

 

بر این اساس، از خدمات دکتر سیروس پرهام، بنیانگذار سازمان اسناد ملی ایران، دکتر مهدی حجت رئیس شورای اسناد ملی و  دکتر سعیدرضایی شریف آبادی رئیس پیشین سازمان اسناد ملی ایران و پیشکسوت اسناد ملی با اهدا لوح تقدیر تجلیل ویژه بعمل آمد.

 

در حاشیه مراسم روز اسناد ملی و میراث مکتوب نمایشگاه منتخبی از اسناد آرشیو ملی ایران توسط محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گشایش یافت.

 

شایان ذکر است که ۱۹ اردیبهشت همزمان با روز بزرگداشت شیخ کلینی با عنوان روز اسناد ملی و میراث مکتوب در تقویم مناسبت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است