وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

جلسه هم اندیشی رؤسای کتابخانه های بزرگ کشور به میزبانی کتابخانه ملی برگزار شد

با حضور رؤسای ۷ کتابخانه بزرگ کشور، جلسه همفکری هفت کتابخانه بزرگ به منظور ایجاد

هماهنگی بیشتر در امور محوله، در کتابخانه ملی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه صمیمی، دکتر محمدعلی رجبی دوانی، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، دکتر فهیمی نیا، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، دکتر جامعی رئیس کتابخانه علوم پزشکی ایران، سیدمحمد مجتبی حسینی مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک، محمدهادی زاهدی، رئیس سازمان کتابخانه و موزه  مرکز آستان قدس رضوی، دکتر موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی به میزبانی دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، حضور داشتند.

دکتر صالحی امیری در بخشی از سخنان خود بیان داشت: اقتضای فهم فرهنگی، وحدت و انسجام است و هر چه حوزه های فرهنگی انسجام بیشتری داشته باشند، کمتر با خلل و موانع رو به رو می شوند. صالحی امیری ادامه داد: ما در حوزه اسناد با 13 مرکز اسنادی و تاریخی تحت عنوان "مهتاب" همکاری گسترده ای داریم و امیدواریم این حرکت در عرصه کتابخانه هم اتفاق بیافتد. دکتر صالحی امیری بر ایجاد دبیرخانه ای به منظور هماهنگ کردن امور و تعریف پروژه ای که بتوان بر مبنای آن تصمیم گیری داشت، تأکید کرد. دکتر صالحی امیری در ادامه، فکر و نگاه های مشترک را زمینه ساز ایجاد همکاری های بیشتر میان کتابخانه های بزرگ قلمداد کرد و از نام "مجمع رؤسای کتابخانه های بزرگ کشور" برای این نشست یاد کرد. در ادامه این دیدار که با حضور معاونان و مشاوران رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، هر یک از حضار و رؤسای کتابخانه های بزرگ کشور، برنامه ها و پیشنهادهای خود را به منظور اجرا در قالب "مجمع رؤسای کتابخانه های بزرگ کشور" بیان کردند.

شرح ساختار این مجمع، اشتراک داده ها و اطلاعات، بهره مندی از ظرفیت های یکدیگر، دیجیتال سازی منابع و استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی از جمله مباحث مطرح شده در این زمینه بود. گفتنی است در پایان جلسه مصوب شد که جلسات به صورت مداوم و در کتابخانه های دیگر کشور ادامه یابد، اگر کتابخانه ای دیگر نیز مایل به عضویت در این مجمع باشد باید درخواستش به تصویب اعضای این شورا برسد، شوراهای فنی و کارشناسی باید در ذیل مجموعه شورای اصلی تشکیل شوند و کتابخانه ملی به عنوان محور این مجمع تعیین شود.

گفتنی است علاوه بر مراکز و کتابخانه های فوق الذکر، از رؤسای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی نیز به این جلسه دعوت شده بودند، که نماینده ای برای حضور در آن نفرستادند.

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست 1393/05/16 ساعت 23:15 http://sirvan49.blogfa.com/

با سلام ؛ این وبلاگ احتیاج به نظر دارد، لطفأ نظر بدهید.

سلام جناب احسانی عزیز
انشالا این همایش ها و جلسات فقط روی کاغذ نمونه....
انشالا کتابخونه هامون غنی بشه....اما خوشبختانه خوسف از لحاظ ادبی و تاریخی غنی ست.البته اینها رو هم مدیون جناب علیزاده عزیز کتابدار قبلی کتابخونه است.....
در هر صورت به امید روزی که کتاب را خود خواننده ممنونع کند برای خودش نه این که مسئولین برای این که کتاب بر خلاف افکارشون هست ممنوعه علام می کنن.
بروزم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد