وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

خالق کتابهای بی‌بی درگذشت

خالق کتابهای بی‌بی درگذشت

محمد زهرایی مدیر نشر کارنامه درگذشت. کتاب‌دوستان و کتاب‌شناسان زهرایی را می‌شناسند. کتاب‌های او در کتابفروشی‌ها می‌درخشد. خودش می‌گفت تاج سر صنعت نشر ایران است و درست می‌گفت. در مراحل آماده‌سازی کتاب، وسواسی بی‌نظیر داشت.ایده پرداز بود. روزی برایم گفت که برای چاپ کتاب پیامبر و دیوانه مقدار زیادی کاغذ پاکت‌های رادیولوژی خریده است به قیمت بسیار نازل. پیامبر و دیوانه را روی آن چاپ کرد به چه زیبایی به طوری که  تیراژ بالای آن تعجب نجف دریابندری را هم برانگیخت.

ایده‌های او بلافاصله توسط همکارانش استفاده می‌شد و زهرایی از این کار لذت می‌برد. همیشه بدنبال ظرافت بود. حتی در صفحه شناسنامه بسیاری از کتاب‌هایش نامی از محمد زهرایی نیست اما ماهور درخشانی هست که نام مستعارش بود و با این ظرافت‌ها می‌خواست مشتاقانش را بدنبالش بکشاند. مادرش را بسیار دوست می‌داشت و بی‌بی خطاب می‌کرد. پس از درگذشت او و به یاد او یکسری از کتابهایش را ذیل " کتاب‌های بی‌بی در قطع جیبی " منتشر نمود تا قدردان مادر باشد.

زهرایی به دیدار بی بی رفت و ما را با کتابهای بی‌بی تنها گذاشت.

یادداشت از: سید محمود سادات بیدگلی

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز منتظرت هستم بهم سر بزن

link 1392/05/28 ساعت 09:30 http://alilink.tk

سلام کاربرگرامی برای افزایش رتبه درگوگل چندراه وجودداردکه مایکی ازاین راه هارابرای شماساختیم وآماده کردیم وآن تبادل لینک اتوماتیک است باتبادل لینک درسایت ماروزانه صدهابازدیددریافت خواهیدکردپس بهتره هرچه زودتربه سایت مراجعه کنید ووبلاگ خودراثبت کنیدhttp://alilink.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد