وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات آرشیوی در دانشگاه الزهرا

دکتر سعید رضائی شریف آبادی، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س) با اعلام این خبر به لیزنا افزود: مطابق نامه سید ابوالفضل حسنی، مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و دبیر شورا به دکتر طباطبایی، معاون امور آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه الزهرا نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات آرشیوی برای سال تحصیلی 91-92 اقدام خواهد کرد.

وی افزود: از مهر 1386 که بعنوان معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران فعالیت خود را آغاز کردم، به فکر راه اندازی این رشته افتادم. در مدت کوتاهی با همکاری علی اکبر صفی پور، که از مسئولین آرشیو ملی  ایران بود و با همفکری عده ای از صاحبنظران و فعالین حوزه آرشیو، پیش نویس اولیه تهیه و برای تصویب به وزارت علوم ارسال کردیم.

دکتر رضایی ادامه داد: در اوایل سال 89 نسخه ویرایش شده مطالعات آرشیوی در کمیته کتابداری و اطلاع رسانی دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست دکتر جعفر مهراد و با حضور نمایندگان گروههای کتابداری و اطلاع رسانی  مورد بررسی قرار گرفت. پس از آنکه کارگروه منتخب این کمیته به ریاست دکتر غلامرضا فدائی نسخه ی نهائی را آماده کرد، محتوا و سرفصل دروس ابتدا در کمیته کتابداری و پس از آن در جلسه مورخ 6/6/1389 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب نهائی رسید.


منبع خبر: پایگاه خبری کتابداری ایران  لیزنا .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد