وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

سومین همایش ملی آرشیوی برگزار شد

سومین همایش «آرشیو برای همه» با محوریت «مدیریت اسناد الکترونیکی» 21 خرداد 1390 با تلاش پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با حمایت معاونت اسناد ملی و مشارکت مراکز آرشیوی و اسنادی در سالن اسناد ساختمان گنجینه اسناد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار لیزنا، سومین همایش ملی آرشیو  ایران  با عنوان «آرشیو برای همه» به مناسبت روز جهانی آرشیو در روز شنبه مورخ 21 خرداد 1390 در سالن همایش های سازمان اسناد برگزار شد.

در ابتدا دکتر مهدی حجت، رئیس شورای اسناد ملی  بیان کرد: "نگاه ایرانیان به گذشته نگاه مدرنیسم نمی باشد. فرهنگ مدرن، گذشته را چراغ راه آینده می داند ولی در فرهنگ ایرانی و اسلامی گذشته خود آینده است.ب یشترین خسارت از کم توجهی به آثار گذشته مان به این دلیل است که نگاه ابزاری به آن داریم. اکنون و آینده در نظر ما جنبه اعتباری دارد. گذشته برای اعمال اختیار انسان بستر قرار می گیرد. با داشتن چنین نگاهی اهمیت سازمان که اسناد را در خود نگاه می دارد در جامعه بسیار تأثیر خواهد داشت. سازمان اسناد یک دبیرخانه زنده برای هر عملی است که در هر سازمانی انجام می شود. از سازمان انتظار می رود که تنها نگاه مدرنیستی نداشته باشد.دستگاه های ما به طور لحظه ای اداره می شوند و نباید وظایف آن ها را با هم ترکیب کرد مانند ادغام نهاد کتابخانه های عمومی با کتابخانه ملی. باید تلاش کرد تا سازمان ، نقش و جایگاه واقعی خود را بیابد."


برای خواندن مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تصویری خبر همایش اینجا کلیک کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
عسل 1394/05/30 ساعت 02:35

صفحه مشروح خبر تو اون ادرس نیست.

جناب آقای کشاورز
با سلام لینک صفحه مشروح خبر در لیزنا وجود ندارد.
متاسفانه بنده نتوانستم امسال در همایش حاضر باشم. از آنجا که سخنرانی دکتر حجت حاوی مطالب فراوانی برای یاد گرفتن است، از چه مرجعی می توانم متن کامل سخنرانی یا فایل صوتی آن را دریافت کنم. ممنون می شوم کمکم کنید. با تشکر علی قدیمی

جناب آقای قدیمی سلام
بنده با سایت لیزنا مکاتبه کرده ام. انشا الله بزودی نتیجه خدمت شما اعلام خواهد شد. در ضمن درصدد هستم فیلم ضبط شده همایش رو تهیه کنم. در این صورت و مخالف نبودن مسئولین ذیربط میتوانیم قسمتی را که درخواست دارید در اختیارتان قرار دهیم.

در پناه حق
پایدار و پیروز باشید

تیرگر 1390/04/06 ساعت 14:34 http://www.uast47.com

سروران گرامی سلام و خسته نباشید
ما دانشجویان کتابداری دانشگاه علمی کاربردی یک وبلاگ ایجاد کرده ایم خوشحال میشویم مارا دراین راه پر از پستی و بلندی راهنمایی کنید و ماراا ز نظرات سود مند خود خوشنود نمایید
د رضمن وبلاگ قدیم یتان را دیدیم این صفحه بندی بسیار زیبا است
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد