وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

وبلاگ گروهی آرشیویست‌های ایران

مفاهیم، قوانین، استانداردها، سمینارها و اخبار آرشیوی

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات(information technology )عبارت است از گردآوری،سازماندهی،ذخیره و نشر اطلاعات اعم از صوت،تصویر،متن یا عدد که با استفاده از ابزار رایانه یی و مخابراتی صورت پذیرد..

امروزه فناوری اطلاعات ،به عنوان یکی از فناوریهای نوین بشری نه تنها خود دستخوش تغییرات ژرفی شده است ،بلکه به سرعت در حال تاثیرگذاری برروی الگوهای زندگی ،روش تحقیق،آموزش ،مدیریت،تجارت،حمل و نقل،مسائل امنیتی و دیگر زمینه های زندگی انسان است.فناوری اطلاعات تقریبا بیش از دو دهه قبل پا به عرصه ی میدان های علمی و صنعتی گذاشته و امروزه به عنوان یک تخصص میان رشته ای با تلفیق علوم ریاضی،رایانه ،اطلاعات  و اطلاع رسانی و مخابرات در فهرست فناوری های نوین جهان قرار گرفته است.بر همین اساس نیز کشورها به سرمایه گذاری های هنگفت در جهت توسعه ی شبکه های ارتباطی دست          زده اند.برای توجیه مسئله تصور کنید دستگاهی در اختیار شما باشد که قادر به ترکیب و تلفیق امکانات یک تلفن،تلویزیون،دوربین فیلم برداری و یک رایانه شخصی باشد.آن وقت مهم نیست که شما در کجا هستیدو ساعت چند است ،اعضای خانواده می توانند شما را ببینند و با شما صحبت کنند .شما می توانیدبازی فوتبال یا ... پخش شده ی چند ساعت قبل را برگردانید و مشاهده کنید.یا به فروشگاهها ی شهر سری بزنید و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید ،امور اداری و بانکی انجام دهید.و...

باری فناوری اطلاعات با تاثیر گذاری بر روابط میان دستگاههای دولتی و  وابسته به دولت و... وارباب رجوع سبب تولید نوع جدیدی از اسناد و مکاتبات گردیده است که امروزه ما آنرا با نام اسناد الکترونیکی یا اسناد دیجیتال یاد می کنیم.در این حوزه مباحث زیادی مطرح است که با یاری علاقمندان و اهل تحقیق ادامه خواهد یافت.«فناوری منتظر ما نمی ماند .زمان را از دست ندهیم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد